вторник, 27 август 2013 г.

Италианска ФОКАЧА

И така ето обещания домашен италиански хляб.Необходими са ни 225мл. вода 

2 с.л. зехтин 
1 ч.л. сол 
450 гр. бяло брашно 
1 и 1/2 ч.л. суха мая 
Лично аз най-много обичам тази мая,защото е френска и всичко става много пухкаво с нея,маята на Д-р Йоткер изобщо нищо не ми се получава с нея ,поне на мен.Вие може да си ползвате каквато мая имате или искате и сте доволна от нея.В случая днес аз сложих цялото пакетче мая и хлябчето ми се получи доста бухнало.
По принцип този вид италиански хляб е плосък,но...
Да започваме.........
Тази рецепта ми е за хлебопекарна,на която се радвам страшно много ,защото ми върши превъзходна работа,а и най-важното е ,че ми е подарък от моя мъж :)
Аз направих тестото за днешния хляб в нея,но ако нямате изобщо не е проблем.Трябва да замесите просто едно средно меко към твърдо тесто от изброените продукти.Препоръчвам водата,която слагате да бъде леко хладка и в нея да сложите маята малко да се поразтвори,но в никакъв случай не трябва да е гореща.(Това е при положение,че ще месите на ръка,ако сте с машина няма кой знае какво значение за температурата на водата,просто слагате продуктите и пускате на програмата за месене.)Така.... замесвате тестото и го оставяте да втаса.
След като вече е готово набрашнявате повърхността където ще го разтиламе 
Поставяме отгоре готовото тесто
Естествено ни трябва и една точилчица,която да набрашним и да разтелем тестото на правоъгълник 
Ето и как трябва да изглежда в готов вид преди да го сложим на топличко да се пече във фурната :)
Както споменах вече в предните постове обожавам готварска хартия,защото не се цапа тавичката ,особено за този хляб няма какво да пада и да цапа


Поставяме тестото вътре и го оставяме да втаса още мъничко.


През това време пускаме фурната на 180гр. да загрее преди да го сложим.Моята фурна за жалост е без вентилатор,но предполагам,ако имате с вентилатор ще стане доста добре :)
При готова фурна слагаме хлебчето да се пече за около 20 -25 мин. до получаване на златист цвят 



Поставяме си една решетчица на плота,за да може да изтине хляба,когато е готов 
Ако нямате такава има ги във всяко магазинче за 1 левче или в някое магазинче за домашни потреби.Хляба го печем по средата на фурната не най-долу.
Минават 20-25 мин. иииииииииии
ВОАЛААААААА 

Ето го нашия готов ,топличък хляб от красива Италия.
Големи целувки и BON APPETIT



 




 

2 коментара:

Unknown каза...

Ох, колко вкусна изглежда!

Vkusnitiikite na V. каза...

И стана страхотна :)

 

Вкуснотийките на В. Template by Ipietoon Cute Blog Design