четвъртък, 5 декември 2013 г.

Никулденска пита

Скъпи приятели,след вчерашното ми обяснение тук и надявам се разбиране от ваша страна,искам да ви споделя,че ще правя в духа на празника Никулден и пита.
До сега никога не съм отдавала чак толкова много значение на този празник,но тази година реших,че като ще се готви да се готви и да взема да направя и една питка.
Чистосърдечно си признавам ,че тази пита не съм я правила и малко със страх ви качвам рецептата.Така или иначе я изнамерих из едни стари ,дебели книги,което ми вдъхва надежда,че количеството на продуктите ще е що годе точно.Сигурна съм обаче,че ако решите да я правите ще се справите,както надявам се и аз :)
След дълго ровене и чудене какво да направя се спрях на тази рецепта като краен вариант.

Продуктите са следните:
1 кг. бяло брашно
1 к.ч. олио
1 с.л. захар
1 ч.л. сол
1/2 кубче жива мая
2 ч.ч. вода
1 жълтък за намазване на питката,смесен с 1-2 ч.л. прясно мляко

Отделно в половин чаша хладка вода,която да не ни пари на кутрето с щипка захар разтваряме маята.
Пресяваме брашното и с продуктите омесваме тесто,което трябва да е меко.Ако нещо не стига брашното добавяме или пък още при умесването не слагаме наведнъж цялото едно кило ,а по малко ,защото наистина не знам колко брашно ще поеме това тесто,но според вида на течните съставки ,лично на мен ми се вижда ,че ще е малко повече от кило.Оставяме го да втаса за около час.
Разделяме го на 2 парчета.Едното основно голямо,другото по-малко за украса на питката.Тук пише,че за украса от малкото тесто се правят фитили и се украсява като слънце.Украсата обаче я оставям на вашето въображение.Щом е Никулден може и нещо на морска тематика :)
Втасва за още половин час,намазваме я с яйцето с прясното мляко  и я слагаме в предварително загрята на 160 градуса фурна.
Печем до готовност и хващане за златиста коричка.
Искрено се надявам да се получи и на вас питката и на мен.
Весел празник с много позитивни емоции ви пожелавам предварително :)













                     BON APPETIT
 

Вкуснотийките на В. Template by Ipietoon Cute Blog Design