понеделник, 2 юни 2014 г.

Казанлъшки понички

Здравейте, скъпи мои приятели.Преди да започна каквото и да било ще отбележа , че днес е деня на Ботев и загиналите в борбата за свобода.Нека се сещаме за тях не само на 2 юни, но и през останалите дни в годината.
 Днес ще ви покажа как се правят прочутите 'Казанлъшки понички'.
Преди да започнем готвенето искам да ви запозная с мястото където се намирам.
Това е едно старо възрожденско градче, намерило своето място ,сгушено в полите на Родопите.
Говоря за град Брацигово.Снимки от него сега няма да качвам, но ще ви покажа малка част от красотата в градината ми, с която съм обградена.Около мен цари спокойствие, красота и духа на миналото сливайки се плавно с днешното забързано 
ежедневие.Тук когато в 12.00ч.  зави сирената се сля с биещата камбана, която също отбеляза днешния ден.Ударите на камбаната идват от дай-високата църква в Европа, която пък по стечение на съдбата е точно до моята къща във вечния град Брацигово.Тук сякаш бягам от всички и всичко.Тъй като съм в отпуска , естествено веднага избягах от големия град и потънах в спокойствието на това магическо място.









Започвам след тази красота с рецептата за поничките.
Тук разбира се нямам удобствата на уредите за готвене с които съм свикнала, но както много пъти съм казвала, че има ли желание за готвене се намира и начин.
Необходими са ни :
1ч.л. захар
500мл. вода
100мл. олио
600гр. брашно
1/2 кубче жива мая
Щипка сол

Разтваряме маята в хладка вода със захарта.

С водата, солта, брашното и маята замесваме меко тесто, което оставяме да втаса.





Със снимката не правя реклама на бира, а просто нямам по- удачно съдче за измерване.
След като вече е втасало тестото (виждате и разликата от началото и сега) с 2 чаши с различен диаметър правим формички за понички.Преди това го разточваме на повърхност,покрита с брашно разбира се.





Доста големи дупчици ми станаха, но с наличните средства мога само това да сътворя.
Силно сгорещяваме олиото и пържим до златисто от двете страни.Тук на снимката виждате малко парче тесто в олиото,така може да проверите дали се е загряло достатъчно,за да почнете с пърженето.



Поднасяме ги топли .
Аз избрах те да бъдат съчетани с домашно сладко от ягоди.


Понеже сме само аз и мъжа ми, колкото и да се мъчихме , тестото ни дойде в повече, затова с останалото наплавих мекици за закуска.

Ако нещо не е наред с публикацията, се извинявам предварително, но технологиите тук се ограничават само до таблета ми и ми е дооооста трудно да работя така.
Приятно похапване и  BON APPETIT.
 

Вкуснотийките на В. Template by Ipietoon Cute Blog Design