сряда, 6 ноември 2013 г.

Домашни Кроасани

Здравейте мили приятели.Днес ще ви представя една рецепта,която в оригиналния си вид е доста трудоемка.Днес ми се дояде нещо вкусно,но няма какво да си кривя душата и да ви залъгвам като ви кажа,че ми се мацаше 2 часа с някакво тесто.Затова си позволих леко да променя рецептата и значително да си я опростя ,за да стане максимално бързо :)
В оригинален вариант,мисля че всички знаем,тестото за така извисените и не напразно Кроасани е многолистно. Само по себе си изисква доста внимание и време,а аз да си призная за първи път днес направих тази рецепта и наистина съм изключително приятно изненадана от крайния резултат.
Днес ще ви покажа грешките,които допуснах в направата на Кроасаните ,а после и с малко помощ от чичко гугъл успях да си ги поправя.
За да не излезна безгрешна,каквато разбира се не съм и сладкарството, и тестените изделия изискват доста опит и специални техники ,които все още тепърва откривам и се опитвам да ги науча.
Както споменах днес ,заради времето предполагам,не ми се вихреше в кухнята затова използвах малко трикчета,които сега ще ви представя.
Започваме разбира се с продуктите :)
400 грама бяло брашно
  1/2 к.л. сол
 3 с.л. захар ( в оригинал е 1 ,но предпочитам малко по-сладички)
1 пакетче мая (суха)
170 грама масло ( все пак да не забравяме любовта на французите към маслото,обаче пък придава наистина невероятен аромат и лек кадифен вкус)
2 яйца (едното го разбиваме цялото за тестото,другото му използваме жълтъка за намазване на кроасаните)

175 мл. студена вода
Тука вече започвам с хитринките,  и когато наистина нямам желание да се занимавам лично аз,когато мога да си пийна кафенце и друг да ми свърши основната работа,прибягвам до ето този мой любим уред,след кухненския ми робот разбира се ;)
Да живее техниката :)

 Сега ,който няма хлебопекарна,иска не иска ,за да яде от тези вкусотии ще се наложи малко да се потруди.
Видоизменената ми рецепта е до толкова до колкото слагам всичко в пекарната и приключвам въпроса,а по-дългата рецепта е ,че 25 грама от маслото се слагат само в тестото останалите се размазват на 2 листа пергаментова хартия, и когато тестото е готово го поставяме между двата листа с масло и оставяме в хладилника и през 20 минути го размесваме.Това лично аз реших да си го спестя и никак не съжалявам.
Така че смело цялото масло вътре и направете средно меко тесто,което да втаса около 1 час и 30 минути.
Е аз си изпих кафето и тестото ми е вече готово :)


Тука вече настъпва първоначалното ми объркване и разточвам тестото на масата без кажи речи никаква форма.

От него изрязах квадрат и се помъчих да направя форма на кроасан.Естествено не стана.

 Последва и ужасяващия вид на ето това

 На втората снимка кроасаните са намазани с жълтъка,аз използвах 2 и ми остана ,примесени с малко вода,затова си сложете един и около 20 мл най-много вода
 Колкото и да имате въображение,в което не се съмнявам ,но едва ли виждате нещо,което поне малко да се доближава до формата на кроасан,ядосах се и погледнах в най всезнаещата търсачка-Гугъл ,и от там се информирах,че правилното правене на формата става по следния начин.....
От тестото режете малко и разточвате на правоъгълник.Естествено при сладкарите се борави със сантиметър,линийка и прочее.Пак си го спестих ,затова всичко на око и по мое си усмотрение ;)
Този така "идеален" правоъгълник правим на триъгълничета
Всяко триъгълниче се прави по следния начин
Рязваме му малко основата
Навиваме към върха
И вече и без нужното ви въображение получаваме ето това прекрасно нещо,което вече за мен си е истински кроасан :))))))))

 Загряваме предварително фурната на 180 градуса.Предупреждавам само,че стават около 3-4 тави,но пък са малки кроасанчета.Една част от тях може след намазването с жълтъка да си поръсите и със захар.Може пък след печенето с едно шпритце да ги напълните с течен шоколад,ванилов крем,течността от сладко от ягоди или каквото си пожелаете.
На мен и това не ми се правеше и си ги исках натурални :)
Еми.....както се видя с тестените изделия съм още на Вие поне за външния вид,но гарантирам с каквото поискате,че вкуса си е точно на френски кроасан :)
                                                      

                                                              BON APPETIT
Да не забравя -тавичката я слагате по средата на фурната ,нито най-долу ,нито най-горе и печете около 10 минути до покафеняване.


   Пожелавам ви един прекрасен остатък на следобеда ,макар и с намусено време :)
 

Вкуснотийките на В. Template by Ipietoon Cute Blog Design